Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Sancties Ebay

  • Frans

    Koop is bindend zegt Ebay, ik heb een produkt van 220 euro aangeschaft maar wil het bedrag niet meer overmaken nu ik het artikel niet nodig heb. Kan ik nu een incassoburo of deurwaarder verwachten of gebeurd er niets?

  • AVP

    Waarom, iets kopen en dan ineens niet meer betalen.

    Wist jij dat de verkoper een bedrag per verkocht product moet betalen?

    Ik schat op een bedrag van 220,- datal 5 euroi is+ nog plaatsings kosten.

    Het zou netjes zijn als je de verkoper 7.50 zou overmaken omn zijn gemaakte kosten te dekken.

    Nu het antw. op je vraag:

    Moreel gezien ben je verplicht te kopen.

    Wettelijk helaas ook, echer zal er deurwaarder gestuurd worden.

  • gijs

    dat is onjuist AVP. De verkoper hoeft alleen over gedane transacties af te dragen aan Ebay. Geen transcatie, geen kosten. De koper die tijdig afzegt is (voor verzending) de verkoper niets verplicht.

  • gijs

    tenminste mij is hetzelfde overkomen maar hoefde niet te kopen, had verder geen problemen met ebay, als ebay zegt dat de koop bindend is lijkt me het vreemd, immers soms zal de verkoper door omstandigheden ook niet kunnen leveren en dan komt er toch ook geen deurwaarder bij de verkoper?

  • alan mallet

    een vriend van mij is geschorst zonder voorafgaande waarschuwing door ebay, de reden; hij zou kontakt hebben met een geblokkeerde ex-ebay deelneemer, heeft iemand ervaring met deze vevelende akties van ebay?

    alan