Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

betrouwbaar?

  • Ge

    Aanschaffing op Ebay van een voordelige harddisk op ebay.de is dat verstandig? Ik bedoel gebeurd het vaak dat je betaald en niets krijgt, of je betaald en je krijgt een kapotte harddisk? Bij Ebay is er een koop of verkoop verplichting maar ebay kan er ook niets aan doen als iemand kapotte spullen zou leveren of niet zou leveren.

    Het schijnt in USA en Duitsland heel veel gebruikt te worden, je zou kunnen denken dat je dan net als bij een betrouwbare internetshop kunt shoppen ook op ebay gerust kunt shoppen. Er wordt op marktplaats gewaarschuwd om goed uit te kiken als je handeld maar bij ebay staat die waarschuwing er niet, is dat terecht?

  • hajove

    ook van e-bay hoor je wel eens wat negatieve verhalen.

    Wel is het zo dat je als koper en verkoper een melding moet geven over elkaar. Je kan dus aan score van e-bayers zien hoe ze er voor staan. heeft iemand een slechte score dan niet daar kopen. Tot zover geen negatieve ervaringen met e-bay.de

  • Willem N.

    Ebay kopen is uiteraard minder betrouwbaar dan gewoon bij een winkel kopen.

    Je hebt nooit 100% zekerheid of de dingen waar je voor betaald hebt, inderdaad zijn zoals ze aangeboden worden.

    Ook helpt het niet of iemand goede dan wel slechte referenties bij zijn/haar naam heeft staan, als ze er met je geld vandoor willen gaan, doen ze dat.

    Ik ben zelf ook het schip ingegaan, maar heb er Mastercard achteraan gestuurd, en zoals het er nu uitziet krijg ik alles terug.

    Had betaald via PayPal, maar dat is ook de grootste oplichterij die er bestaat.

    Ditzelfde geld ook voor Marktplaats.nl, een dochter van Ebay. Zoals je waarschijnlijk wel uit het nieuws gehoord zult hebben word er daar ook gerommeld.

    Marktplaats is zelf ook een zooitje, want daar gebeurt ook niet wat er geburen moet. Er worden dingen aangeboden die niet verkocht mogen worden, en ondanks dat ze dat weten, word er niets maar dan ook niets aan gedaan.

    Paypal zegt dat je beschermd bent tot een bepaald bedrag, maar als je de kleine lettertjes leest, klopt ook dat niet eens meer.

    Vandaar dat we nu Mastercard eracnteraan hebben zitten, en zoals gezegd, die lijken het geld terug te halen bij de uiteindelijke verkoper, aangezien ik dus met Mastercard betaald had via Paypal.

    Groet, Willem