Net nieuw en een beetje naief over ebay dus ik heb wat spullen besteld en pas daarna kwam ik er achter hoe stom ik ben geweest… Gelukkig was ik al sceptisch dus ik heb geen dure “probeersels” gekocht.

Wat ik me nu afvraag is waarom dat zo maar mag, spullen verkopen met een 925 sterling zilver merkteken vanuit china terwijl ze helemaal niet van zilver zijn. Wat ik hier dus heb ontvangen zou een sterling zilveren armband moeten zijn maar ik vrees dat er zo veel tin in zit dat ik er eindeloos mee kan gaan solderen.

Na wat onderzoek ben ik van mijn roze wolk gevallen, nagenoeg alles waar 925 op staat uit china is nep… En toch doet ebay hier helemaal niets aan. In de meeste landen mag je deze stempels alleen gebruiken als je geregistreerd edelsmith bent. Dat gaat voor china blijkbaar niet op maar ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat het toegelaten word op ebay.com. Iemand hier nog wat licht op? Vind het triest dat ebay op deze manier zo vervuild word en zo veel mensen belazerd worden.

Ik vind het niet meevallen om door al die oplichters heen te kijken en nog iets leuks te vinden, het is zo overvol… Ik vind het persoonlijk jammer, in het verleden was ebay echt wel erg leuk maar dit verpest de pret wel een beetje. Hoop dat ik hiermee in ieder geval nog een paar mensen gewaarschuwd heb, zilver uit china…geloof het niet en trap er niet in. Check desnoods voor je koopt www.toolhaus.org op negative feedback als je twijfelt.

Ben in ieder geval even mijn teleurstelling kwijd, ik hoop dat iemand hier er nog iets over te melden heeft… Ik koop in ieder geval niet meer uit china.